Suport Online 037.644.89.11 (L-V 10-18)
Suport Magazin 0747.227.696 (L-D 10-22)

Povestea din spatele lentilei: de la pasiune la arta

Sneakersii au incetat de mult timp sa fie doar utili. Ii avem si in picioare, si in minte, iar modelele iconice de la branduri precum Adidas, Nike si Puma au ajuns, usor-usor, sa contureze o cultura de sine-statatoare in care oamenii se definesc prin incaltamintea pe care o poarta.

Fiecare model de sneakers are o istorie si o poveste interesanta in spate, asa ca spune multe despre cel care alege sa il poarte. BROXO incearca sa spuna aceasta poveste de fiecare data si prin text, si prin fotografiile originale facute de colaboratorul nostru, Alex Fasui.

Alex ne-a fost alaturi inca de cand BROXO facea primii pasi in industrie. Multumita lui, cele mai frumoase perechi de sneakersi si-au gasit locul in cadre care le spun povestea. Scopul nostru e sa facem clientii sa vada dincolo de aspect si sa gaseasca pantofi sport care sa se potriveasca personalitatii lor ca o manusa (sic!).

Am stat putin de vorba cu Alex, ca sa va aratam cum se vede arta de a poza sneakersi prin lentila unui pasionat. Urmariti-l pe Facebook si pe Instagram, ca aveti ce vedea.

Evident, debutam cu cea mai previzibila intrebare:
Alex, de unde ti-a venit pasiunea de a fotografia sneakersi?
Alex Fasui: Pasiunea pentru fotografiat sneakersi a venit direct din inima pentru ca acolo adidasii au un sertar al lor, vecin cu sertarul pe care scrie fotografie, iar imbratisarea celor doua a fost doar o chestiune de timp. Adica atunci cand am inceput sa iau in serios fotografia, am exersat pe lucrurile ce imi placeau la momentul respectiv si orice faceam sau oriunde mergeam aveam aparatul cu mine. Incetul cu incetul, am descoperit ca exista o intreaga industrie a sneakersilor, iar treaba a devenit serioasă cand, student fiind, am inceput sa merg la evenimente dedicate strict adidasilor si odata cu incarcarea fotografiilor pe internet au inceput sa apara aprecierile si totodata colaborarile.

Gandesti un concept in functie de ce iti inspira perechea respectiva de adidasi?
A.F.: Da, clar. Imi place sa-mi las amprenta pe fotografii prin imbinarea elementelor fundalului cu trasaturile produsului fotografiat. Pe langa toate astea, cred ca in cele mai multe din cazuri fiecare pereche de sneakersi in parte transmite ceva iar eu am datoria de a o transpune in fotografie. Am cautat sa fac ceva diferit, nu sa fie doar o simpla poza cu o pereche de bascheti aratosi rezemati de o bordura oarecare. Tocmai de aceea am experimentat foarte mult, schimband locatiile si ideile constant iar sneakersii aratosi s-au distrat: i-am urcat pe bloc, i-am agatat pe sarma, i-am facut sa le zboare sireturile ba chiar i-am facut sa pluteasca.

Sunt anumite reguli de compozitie, sa zic, de care tii cont intr-un astfel de shooting?
A.F.: Desigur, incadrarea produsului in locul potrivit merge mana in mana cu locatia, modelul si tipul produsului fotografiat. O prima regula de baza ce nu trebuie uitata in tipul acesta de fotografie este ca actorul principal, adica produsul, trebuie pus intr-o lumina buna ca sa poata primi toata atentia cuvenita. Pe langa incadrare, mai sunt multe variabile ce trebuiesc manuite cu grija: lumina, culorile, fundalul, modelul, asortarile, pozitia picioarelor, sireturile si lista poate continua.

Ce aparatura folosesti?
A.F.: I'm on the Canon side deci folosesc Canon 600D iar ca obiective Tamron 17-50mm f2.8, Sigma 30mm f1.4, Tamron 135mm f2.8 si Samyang 8mm fisheye(nu tocmai potrivit pentru sneakers photography din cauza unghiului enorm de cuprindere dar isi face treaba in alte circumstante).

Acum, sa revenim putin la pasiunea pentru sneakersi. Colosii care au dominat piata anul trecut au fost Adidas si Nike. Tu de partea cui ai fi, daca ar trebui sa alegi?
A.F.: Cred ca in tabara Adidas, chiar daca Nike a fost si ea activa, ca de obicei.

Poti sa ne dai un top trei de modele preferate?
A.F.: Hmmmm, grea decizie. As zice Air Jordan IV x Shady x Carhartt, Ronnie Fieg x Asics Gel Lyte III si mai nou Adidas Tubular Nova PK.

In ce directie crezi ca se indreapta piata de sneakersi din Romania?
A.F.: In directia buna, asta e clar. Incet incet, au evoluat lucrurile si la noi, au aparut magazine ce aduc ultimele modele, modele exclusive sau premium, si asta e bine. Si in mediul online se discuta foarte mult, se vand si se schimba produse, iar toata miscarea asta tine spiritul viu. De cativa ani, au loc si evenimente dedicate strict sneakersilor unde publicul larg are ocazia sa vina sa vada si sa cumpere perechi vintage, de colectie sau personalizate. Pana si artistii s-au indreptat spre aceasta latura si personalizeaza la comanda adidasii asa cum vrei tu (vezi Graure Octavian) sau ti-i curata pentru tine.

Ce alte tipuri de fotografie te pasioneaza?
A.F.: Asa cum am mai spus-o, am experimentat foarte multe tipuri de fotografie, de la portrete, arhitectura, evenimente, sport, de produs, macro, automotive, street photography, pana la fotografia pe film cu aparate ce sunt mai in varsta decat bunicii mei dar fiecare are farmecul sau. Daca ar fi sa aleg, nu mi-ar lipsi din rucsac un aparat foto pe film si as prefera sa fotografiez oamenii si starile prin care trec, peisajele urbane si muzicienii pe scena. Iar cand nimeni nu se uita...SNEAKERS PHOTOGRAPHY!

E mai usor sa pozezi produse decat oameni?
A.F.: Intrebarea aceasta e destul de dificila, fiindca sunt doua categorii care necesita atentie si abordari diferite. In cazul oamenilor, cred ca intervin mai multi factori decat in cazul produselor, dar tocmai aceasta "nesiguranta" confera familiaritatea care te face sa vezi factorul uman atunci cand privesti o fotografie. Iar in ceea de priveste usurinta, probabil ca da. Cel putin produsele nu imi cer sa le mai fac inca o poza pentru ca au iesit cu ochii inchisi.

Iar in final, avem o mica provocare pentru tine. Pune-ti o intrebare singur si, desigur, raspunde la ea.
A.F.: O sa ma intreb daca toata nebunia cu sneakersii e o boala si voi raspunde ca e o boala grea ce aduce multa durere si suferinta...atunci cand nu mai ai loc de adidasi in casa, atunci cand iti spui ca nu mai poti daca nu ai acea pereche de adidasi sau cand iti promiti ca "asta e ultima pe care-o mai cumpar".