Suport Online 037.644.89.11 (L-V 10-18)
Suport Magazin 0747.227.696 (L-D 10-22)

Gigi Hadid for Reebok #NeverPerfect: cand o contradictie de idei strica un mesaj bun

Reebok a lansat o campanie care transmite un adevar unanim acceptat la nivel teoretic: perfectiunea nu exista, asa ca n-are sens sa alergam obsesiv dupa ea.

Imaginea brandului aflat de ceva timp sub tutela Adidas e Gigi Hadid, unul dintre modelele care primesc extrem de multa atentie de la media in perioada asta. O asociere de imagine pe care Reebok a gandit-o foarte bine, dar nu pana la capat.

De ce a gandit-o bine? Pentru ca Gigi a vorbit de multe ori despre importanta unei imagini pozitive despre sine, despre efectele benefice ale sportului regulat si despre cat de distructiv este body shamingul. Desi e un model celebru si pare ca toate astrele s-au aliniat in favoarea ei, s-a prezentat mereu pe sine ca fiind o persoana obisnuita, modesta si la fel de nesigura ca oricare dintre noi.

In acelasi ton, campania #NeverPerfect e insotita de inca o deviza care debordeaza de pozitivitate, si anume "Be more human". Intr-o declaratie oficiala, reprezentantii Reebok au spus ca au ales-o pe Gigi Hadid fiindca, prin ea, mesajul lor concentrat pe forta interioara pe care ti-o da sportul poate ajunge la cat mai multe femei.

Aceeasi declaratie mentiona ca #NeverPerfect incurajeaza femeile din toata lumea sa respinga presiunile si asteptarile societatii legate de un ideal de frumusete care nici nu exista in realitate. S-au alaturat si alte simboluri actuale ale independentei feminine, in cadrul evenimentului de lansare din New York: Jessica Mendoza, Ruby Rose, Zoe Kravitz si Lena Dunham.

Totusi, in acest tablou in care imperfectiunea e o virtute si fiecare femeie e absolut minunata asa cum e, Reebok a comis o eroare care ii stirbeste credibilitatea: pozele cu Gigi pe care le-au folosit pentru a o promova.

Poate ca ar fi sustinut mai bine mesajul daca Hadid nu ar fi aratat absolut perfect in ele, singurul detaliu care sugereaza ca e un om de rand fiind iluzia de transpiratie de la un efort fizic la fel de simulat.

Poate ca mesajul Reebok ar fi atins mai usor femeile din toata lumea daca imaginile ar fi aratat-o pe Gigi Hadid in sala de sport, facand sport, nu pozand glam-sport. Fara editare, fara machiaj, cu parul ravasit, intr-o ipostaza cu care s-ar identifica orice om care merge la sala pentru a se mentine sanatos si in forma. E putin ipocrit din partea Reebok sa sustina cauza imperfectiunii folosindu-se de imagini cosmetizate atent.

In orice caz, colaborarea Reebok-Gigi merge mai departe si are, in continuare, potential. Urmeaza sa fie lansata o linie de sneakers cu semnatura ei, iar noi putem doar sa speram ca Reebok o va promova bazandu-se mai mult pe naturaletea pe care o sustine cu atat de multa convingere.

Pentru o experiență plăcută, BROXO.ro folosește cookies. Dacă continui să navighezi pe site confirmi că înțelegi cum funcționează și ești de acord cu politica de confidențialitate.
Accept